zaterdag 14 november 2009

Hallo daar! Ja, het leek mij wel weer eens tijd voor een blog! Het is een beetje rustig geweest in mijn boekje (gekocht op 7 september en nog steeds niet vol xD How is that POSSIBLE?) Maar goed, door wat minder drukte, of doordat ik gewoon wat meer dingen van mijn studie naar voren schuif, heb ik weer wat tijd gecreeerd om te schrijven. Het voelt echter alsof ik weer kan beginnen waar ik een maand geleden ophield en dat er 0 groei in zit. Maarrrr, qui patitur vincit! (de aanhouder wint:P)

Gisteren was trouwens wel een openbaring, heb voor de tweede keer in mijn leven iemand in mijn boek laten lezen. Ik krijg het er toch altijd maar benauwd van als mensen het pakken en lezen, maar de reactie was niet heel erg en hier en daar zelfs een kleine glimlach, dus...pfft, weer overleefd zullen we maar zeggen!

Goed, komt hier mijn nieuwe entry voor vandaag...met dank aan Wendy, die me hiertoe geinspireerd heeft (en de vriend die hier met haar gesprekken over voert). Ik was van plan een andere te posten, maar die is een beetje te erg terug te voeren op mijn leven, dus dat kan wel wachten...

A = sergeant
B = soldaat
C = ook soldaat

A
Het is toch belachelijk!

B
Be-lachelijk!

A
Van de zotten!

B
Echt van de zotten!

A
Totáál onbedachtzaam!

B
[...] Uh, onbedachtzaam [zelfverzekerder] ja!

A
Zij verdienen net zo goed huisvesting!

B
Precies!

A
Alsof ze minderheden zijn! Kom zeg!

B
Dat zijn ze ook, sergeant!
[...]
Pfft, kom zeg!

A
Pardon, soldaat?

B
Ik zei, dat ze ook minderheden zijn...

A
Hoor ik daar nou een lama schijten?

B [vastberaden]
Maar dan hoeven ze nog niet als minderheden behandeld te worden!
Sergeant!

A
Inderdaad, soldaat.
Dus wat gaan we hieraan doen?

B
Actie, sergeant!

A
En verder, soldaat?

B
Huisvesting, sergeant!

A
En voor wie, soldaat?

B
Voor de kabouters, sergeant!

A
Juist!
En wees zo vriendelijk de rest van het peloton te melden waarom?

B
Omdat de mensen de paddestoelen van de kabouters opeten, sergeant!

A
Enne?

B
Enne...?

A
Ja, enne...?

B
Uh, ik weet geen 'enne' sergeant!

A
Doe voortaan je oren open, gesnopen?
Nou, C, vertel eens waarom wij op deze missie zijn?

C
Omdat de mensen paddestoelen opeten, sergeant!
Enne...

A
Alweer dat 'enne'! Is dat het enige dat jullie kennen?

C
En omdat kabouters altijd lieve rode puntmutsjes hebben en hele lange baarden en in paddestoelen [zingt dit deel] - rood met witte stip-pen! - kabouterthee drinken met kabouterkoekjes in hun kabouterpyjama met hun kaboutervriendjes en, en, en!

A
Genoeg, soldaat! In het vervolg geen Kabouter Plop op verlof voor jou.
[zucht]
Is hier iemand niet zo dom als het achterend van een verreke?

B en C
[kijken elkaar vragend aan]

A
OMDAT DE STINKZWAMMEN NIET FIJN ZIJN VOOR KABOUTERS OM IN TE WONEN EN DEZE ZICH STEEDS VERDER IN ERNSTIGE VORMEN VERMEERDERT, DAAROM!

B
[opzij] Ik hoop maar dat zijn gezwam zich niet vermeerdert...tjongejonge.

A
Wat, soldaat?

B
Dat ik hoop dat de zwam zich niet verder vermeerdert! Na de missie!

A
Hmpf.
Dús, wat gaan wij doen, soldaten?

B en C
Een nieuw thuis creeren, sergeant!

A
En - voor - wie?
[strijdlustig]

B en C
De kabouters, sergeant!

A
Nou, sta daar niet te zwammen en GET TO IT!
Moet ik dat nog herhalen? Moet dat?
AAN DE SLAG, ZEG IK JULLIE, AN DIE ARBEIT, BITTE!
Pfft. Plopperdeplopperdeplop [zucht]




Het heeft nog wat aanpassing nodig, maar ik heb hem vandaag even snel in de trein neergepend, dus misschien post ik nog wel een keer de verbeterde versie. Still hope you ejoy, though!

EDIT: Vanaf vandaag heb ik een teller ge-HTML't op deze blog. Ben benieuwd. Alleen die 4 voorgaande jaren worden helaas niet meegerekend...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten