dinsdag 28 maart 2006

Oké, oké, ik wilde hem niet op internet zetten, maar hier is hij dan:

binnenin vanuit mezelf

het gras is smaragd
de lucht
is een mengeling
van kobalt en fuchsia

het is herfst
de bomen staan
in hun eigen rust
en tegelijkertijd met hun bladeren

val ik mee

is dit echt?
of slechts een mooie droom?

(Oké, kom maar op met die lachsalvo's...het is zo niet mij!) (Dan nu nog eentje, die ik er speciaal voor Femke Folkerts en Sara opzet, deze heb ik op vrijdag geschreven...)

thema: de naakte waarheid


de kalmte in het hoofd

de naakte waarheid
een kille leugen
bekleed met zonnestralen

wat voor geheim
schuilt er achter
de kille waarheid van de zon

mensen worden blij
bij elke lach
die zij hen die dag gaat geven

diepe stiltes
doen dan het woord
als ze een dag niet verschijnt

kleurloze dieptes
laat ze weer achter
wat rest, gewoon de waarheid

(En daar komt lachsalvo nummer 2! Ik heb een paar kleine woordjes verandert zodat de zin beter loopt, daar was anoniem commentaar op van de jury (weet niet of ze mij bedoelden maar waarschijnlijk wel.) En nu is het afgelopen met dit soort gedichten, terug naar het rijmwerk, ik moet gewoon lekker lopende zinnetjes die rijmen maken...)

©suzan hogenbirk. Inspiratiebron: uitzichten en vage ingevingen in een hol en muf Cco!

4 opmerkingen:

  1. Hoe vaker ik het lees hoe mooier ik het vind. Waa-oe-o, hoe kun je daar nu lachsalvo's op verwachten? Eerder een maniakaal lachende Sara die eindeloos probeert maar nooit zulke dingen bereikt. Go Suus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. help help nee nee je vind het toch niet mooi dit gemijmer het lijkt net of ik aan het ijlen ben ofzo...nouja, dat is overdreven! gewoon een keer goed alles eruit laten komen en zie waar het uitkomt...eng man!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou nee dankje:P
    Nah die blog heb ik maar hier gezet...kweet niet waarom kan sara het blijven lezen? offe omdat ik gewoon af en toe mijn agressie kwijt moet? dunno, teveel redenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oke vorige comment was raar. Na waarom moet een punt! en dan moet er het woord dan achter./

    BeantwoordenVerwijderen