donderdag 14 september 2006

Probeerseltjes met een plaatje

een duif in je armen
de vrede in je hand
blijf naar vrede zoeken
maar dan in je hoofd

zoek het licht
en wendt je niet af
het water leidt
je de weg naar het licht

-

een duif in je armen
de vrede in je hand
blijf naar vrede zoeken
ik weet dat je er ooit belandt

-

een duif in je hand
de vrede nabij
zet hem op je hoofd
dan is de vrede bij mij

-

Altijd zoekende

Zij zocht het licht
maar vond de duisternis
met medewerking van de sterren
en in opdracht van de maan

Koude nachten bracht zij door
in een kil en koel heelal
maar toen brak de zon erdoor
er brak een nieuwe lente aan

Het is weer eens iets anders...Kijken of die rijm niet te erg doordringt. Tot slot nog even mijn uitspraak van de dag: Je kan beter níéts beleven, dan je in de nesten werken.

2 opmerkingen:

  1. hahaha, dat is leuk, de duif op je hoofd zetten.

    En ik vind niet dat jij vaak filosofische onzin uitkraamt hoor.
    Maar wat heeft "altijd zoekende" met "een nieuwe lente" van doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oja ik zie het al. ik lees niet goed.

    BeantwoordenVerwijderen