woensdag 15 juni 2011

Om af te rekenen met al mijn onhandige gedichten, eentje waarin het samengevat en verworpen wordt.


Dat is mijn excuus 

Soms knal ik tegen je op
En vaak val ik voor je voeten
Nu eens word ik aangereden
Dan weer door jou afgesneden
Als we beiden d’and’re kant opmoeten

Ik ben ooit nog gestruikeld
Met lopen niet zo slim geweest
Ik te lang naar je keek
Omdat jij op iemand leek
Die mooie jongen, van het feest

Ik heb in je gezicht geniest
Je vond mij niet een echte dame
Zeker niet, omdat er nog
Mijn god, wat bezielde me toch
Van die groene stukjes in de rondte kwamen

Oh, en dan ook nog die ene keer!
Er vloog een vliegje in mijn mond
Maar ik at een ijsje
Gedroeg me echt niet als een meisje
En spuugde alles op de grond

Of dat knoflookincident
Dat mag zeker niet vergeten
Stonk uit mijn bek
Stond mooi voor gek

Maar hee - mag ik dat niet allemaal
Helemaal zelf weten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten