vrijdag 2 juni 2006

mijn bestemming

het pad dat ik zo vaak bewandelde
veel te vaak voor mijn gevoel
nu slaat het opeens een andere weg in
heeft het opeens een ander doel

de paden verrotten en vergaan
maar ze bewandelen blijven we steeds weer
hoe moeilijk ook begaanbaar
proberen blijven we het keer op keer

maar waarom kiezen we het makkelijke
waarom weerhoudt het ons niet
makkelijk is een beter begaanbaar pad
en ook mooier, als je de schoonheid ervan ziet




Deze heb ik tijdens het krantjes lopen verzonnen. Het was de laatste keer lopen geloof ik, dus hij maked wel sense voor mij. Ook zit er een beetje verheerlijking van het M-profiel in. Sorry!

2 opmerkingen:

  1. spreekt het tweede couplet het eerste niet een beetje tegen? In het eerste zeg je dat je een ander pad gaat bewandelen en in het tweede zeg je dat je dezelfde paden blijft bewandelen. en aan het einde zeg je dat het makkelijkste pad het mooiste is?

    het is wel mooi, metaforisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we kiezen er niet voor, we moeten die paden gewoon bewandelen, of we willen of niet. je blijft ze dus bewandelen, maar inderdaad helemaal kllopt hij niet. ik denk dat je heteerste en tweede van elkaar moet koppelen en zo moet lezen --> 1 2 3

    BeantwoordenVerwijderen