dinsdag 5 december 2006

Ik zit nu 'Storms in Africa' te luisteren...over precies 9 minuten vertrekken ik, Moniek, Geert, Mark, mijn ma en mijn pa richting de bioscoop. Iedereen heeft Sinterklaas...veel plezier:).

Ik wilde er vandaag eens geen gedicht opzetten...maar ik kan het toch niet laten.

Stukje bij beetje
Begint het te komen
De kleur wordt egaler
Er is een begin

Stukje bij beetje
Voel ik het stromen
Losse einden aan elkaar
Er vloeit een zin

Stukje bij beetje
Komt er iets voort
Handen passend in elkaar
Er is een geheel

Stukje bij beetje
Een letter en woord
Samen een zin vormend
Wie weet nog hoeveel

Stukje bij beetje
Kom ik in ’t verhaal
Beslissingen worden genomen
De tijd blijft tikken

Stukje bij beetje
Zie ik de moraal
Iedereen wil me leiden
Ik moet inschikken

Stukje bij beetje
Besef ik dat dit niet moet
Dat ik zelf ook iets wil
Ik hoef geen hulp

Stukje bij beetje
Komt het wel goed
Ik weet dat ik het doen zal
Kruip uit mijn schulp



Ik kwam er vandaag eigenlijk achter dat ik helemaal niet mooi kan dichten. Ik vind het vaak zelf nergens op slaan, maar het is zo grappig om te doen...dus ik blijf er maar mee bezig; met woordspelingen zoeken enz. Ik hoop dat ik daar later nog iets mee kan als ik naar de opleiding kan die ik wil.
Nu staat 'Watermark' op. Die is echt te mooi. Maargoed...ik ga stoppen, want ik moet van mijn moeder mijn haren kammen. (Oh, alsof dat ooit wel eens goed zit:P).


Ohja, voor het geval je het nog niet gezien had in mijn LinkLijst...ga ook eens naar http://gedichtenvanrvg.blogspot.com

De spreuk die nu in me opkomt:
Het leven is als lelijk zijn...daar kies je toch niet zélf voor.

Veel plezier met Sinterklaas.

2 opmerkingen:

  1. Me gets it... jij wil gewoon een comment :)

    Woei, ik vind dit gedicht een van je betere. Het rijmschema dat meerdere coupletten beslaat (ajbwib) geeft een bijzondere indruk... de inhoud is ook wel mooi. Maar zoals Ilja Leonard Pfeiffer zegt (geloof ik. Heb ik ergens gelezen... niet eens van Pfeiffer zelf maar iemand die over hem schreef...) de vorm van een gedicht is belangrijker dan de inhoud ervan. Of eigenlijk maakt de inhoud helemaal niet uit. De vorm, daar gaat het om, die is alles, als je de vorm helemaal geweldig hebt komt de inhoud namelijk vanzelf mee en dan heb je een supergedicht.

    That's all, folks! Kijk morgen weer, zelfde tijd, zelfde zappelin, voor een dagelijks lesje dichten van uw welederzeergeleerde prof. dr. ir. mme. S.A.V.

    Leuke layout trouwens. beetje sober, maar wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. joepie, eindelijk weer een comment...daar zat ik op te wachten...maar ik meen het, kijk de inhoud is slecht en daarom schreef ik dat ik het niet goed kon, maar als jij de vorm mooi vind en de inhoud niet uitmaakt...dan klopt het toch in een zekere mate weer, dat het redelijk goed is, ajbwib.

    BeantwoordenVerwijderen