maandag 12 februari 2007

The name is Blogger, Google Blogger...
Ja, ook ik moest er dan uiteindelijk aan geloven, Google Blogger. In zeker mate vind ik mezelf vrij conservatief. Op dit punt constateer ik dat ik weer aan 'conservativiteit' lijd. (jee, dat klinkt zowat als, uhm, vleeswaren lang bewaren...conserveren.) Ik had zo gehoopt dat ik me niet tot deze duistere Google Bloggerzijde zou hoeven te bekeren, en tot vandaag hoefde dat ook niet. Maar net, toen ik nietsvermoedend ik wilde loggen op mijn oude, vrijwel prehistorische, bloggeraccount, kreeg ik de melding dat ik nú moest overstappen. Dit heet gewoon gedwongen migratie! Ik wil mijn oude, vrijwel prehistorische, blogger helemaal niet kwijt! Ik ben er dolgelukkig mee en dat had ik graag zo gehouden, maar ja, het zij zo...
Ook ik moet met de tijd mee, ook al wil ik het nog zo graag tegenhouden. Ik wil helemaal geen veranderingen, nuja, BIJNA geen! In zekere mate zou er wel eens tegen een aantal docenten gezegd mogen worden dat ze met hun tijd meegaan, dus dan ben ik voor veranderingen, ja.
Ik verveel me blijkbaar stierlijk, gezien ik op mijn verjaardag (met een SO grieks naderend) gga zitten bloggeren, pardon: GOOGLE BLOGGEREN...

ik denk
ik leer
ik pek
ik asfalteer

ik doe
ik kan
ik ben
ik dan

waar moet ik zijn
waar ga ik heen
waar wil ik gaan
waarom niet alleen

ik rijm
ik dicht
ik vind
ik licht

ik zwijmel
ik fantaseer
ik wil
ik meer

Sorry voor de verwarring Google Blogger, had je niet gedacht dat het zó vreemd zou zijn he? Wenste je nu niet dat je me niet had gedwongen over te stappen? I hope you do! Veel plezier met vaker mijn blog lezen en succes met jezelf (Google Blogger!)

6 opmerkingen:

  1. Lekker vaag weer, maar wel heel leuk om te lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Helder Suzaneken.

    Het is niet zo erg anders hoor..

    maar Ik heb hele tijd met de beta gewerkt, dus dat zal wel uitmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee, je denkt toch ook niet serieus dat ik me mee laat slepen daar al die mooie nieuwe dingen van google blogger? ik moest overstappen, maar ik zit nog niet in dat duistere googlebloggercircuit...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige laatste zin (vooral omdat mijn downsyndroom-tante ook dat soort uitspraken neigt te doen maar dan onbewust; "ikwilik niet!!!"
    Picasso en zijn stroomgenoten probeerden toch met hun schilderkunst de ware kindertekening te maken, volledig onschuldig en onbeïnvloed door vastgeroestte ideeën over schilderen? Zoiets kan je feitelijk ook met poëzie doen, maar dan de onbeïnvloedbaarheid van een geestelijk gehandicapte proberen te vangen... Heh, het heeft wel wat ;P)
    Nee maar serieus. ik vind het een gaaf gedicht. Ik heb ook wel eens geprobeerd zo'n ik/ik/ik/ikgedicht te schrijven maar dat liep iets minder goed af :(

    Breek je overigens in het derde couplet, vierde regel bewust het metrum?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, ik vond het anders een beetje egocentrisch overkomen, begrijp je:P.

    BeantwoordenVerwijderen