vrijdag 3 april 2009

Blabla, long time, no see, blabla, geen updates, blabla, examenjaar blabla, geen excuus, blabla, you get the point, blabla.

3 Keuzemogelijkheden en goh, wat was het dit keer toch moeilijk. Bijgestaan door de almachtige Roberto (de enige die dit waarschijnlijk ook echt leest) heb ik dan toch kunnen kiezen uit deze 3 kwalitatief zeer hoogstaande (AHUM) gedichten.

Oké, de keuze ging tussen deze 3 gedichten, genaamd:
1. Flanellen herenpyjama AH €9.95
2. Ode aan de pianist
3. Uitgelijnd

Gezien Roberto nogal graag piano speelt, kun je je voorstellen dat hij nogal nieuwsgierig was naar numero 2. Persoonlijk vond ik dat ie mss iets te rampzalig was om te plaatsen, maar na enig denkwerk van mijn kant en aandringen van Roberto's zijde...(en hier en daar wat aanpassingen..) is dit het resultaat:

Je vingers strelen
De toetsen
Zo delicaat
Als jij die toon aanslaat

Die toon van jou
Voor mij
tegen mij
Ik hoorde je en zei

Tegen mezelf
Uiteraard
Bespeel me!
Zo delicaat
Als je over je toetsen gaat
En die toon aanslaat

En ik hoop
Meer kan ook niet
Dat je ooit
Bij je piano staat
En dan
Eventjes
Heel eventjes
Met me praat

Ik ken je niet en toch

ik zou wel willen
urenlang praten, lachen
de tijd verspillen

Dat geeft niet
want wat is tijd?
wanneer je zijn limieten
niet meer overschrijdt

Je gaat zitten
rug recht
nog één seconde
dan begint het echt

Speelt voor mij
Op de eerste rij
En ik wacht
Ik smacht

Ik smacht
Wanneer je speelt
En zachtjes

Je toetsen streelt


God, wat erg als je het zo leest eigenlijk. Anyway, wat je er ook van moge vinden, volgende keer dan maar één van de andere twee. It's up to Roberto.
Aangezien jij het toch alleen leest...wat vond je van de verandering erin? Zo beter?:)

2 opmerkingen: