maandag 20 april 2009

Oké, na het fiasco van het verhaal vorige keer, dan nu weer terug naar de basis. Poezie.
Ik had er nog eentje beloofd twee posts geleden, dus daar komt ie dan: de flanellen pyjama!
Krijg er geen leuke gedachtes bij, het is een beetje gezwijmel, maar dat mag op z'n tijd best wel eens vind ik^^ ! Volgende keer iets leuks...


Flanellen herenpyjama

Ik zag je in je pyjama
zo groot en blauw
flanellen herenpyjama
AH €9.95
maar zo lief
als je voor me staat
ruitjespatroon een tintje
donkerder dan de rest
donkerbehaarde voeten
tien volmaakte tenen
je mag er niet op letten
Ogen, dwaal niet af
Hemel, niet te geloven
zo gewoontjes
maar toch zo knap
niet dat je dat doorhebt
Je kijkt me aan
in je flanellen herenpyjama
één knoopje
te hoog geknoopt
het jasje daarom scheef
typisch jou
de broek wat lager
zodat als je bukt
ik net een stukje rug zie
donker, lichtbehaard
donkere boxer
en ach, de pyjama!
flanellen herenpyjama
AH €9,95
en ik denk
hoe onbetaalbaar zou het zijn
mijn armen om jou
heen te slaan
onder de pyjama
maar bóven de boxershort
je mag het niet denken
Gedachtes, hou je koest
en ik staar maar terug
en daar sta jij
wauw
in het blauw
flanellen herenpyjama
en ik zou je het liefst
goedenacht kussen
maar dat gaat niet
dat mag niet
in zijn pyjama
zijn blauwe pyjama
ziet hij toch niet
maar mijn ogen
zien nog maar één ding
jou
in het blauw
en ik vraag me af
heb jij dat ook?
hebben jouw ogen dat ook?
lijden die ook aan de ziekte
naar jou te kijken?
maar dan naar mij te kijken?
oh, blauwe flanellen herenpyjama
AH €9,95
kom naar mij
en verander het grauw
in blauw




---
Ik bedenk me net dat ik er best nog een kan plaatsen. Eventjes denken...

Toen ik twintig was
dacht ik dat ik alles kon
Koken!
De prins op het witte paard tegen het lijf lopen!
Vliegen!
Vliegen heb ik nooit gekund
toen ik 30 was wel een beetje gestunt, maar
het liep altijd uit op wonden
tot mijn botten niet meer konden
Nou ja, nu ben ik tachtig
en allang niet meer zo prachtig...

Nou ja, koken kan ik wel
en die prins heb ik gevonden
ook al was het niet zo snel
ik was zo'n tachtig jaar
zonder prachtig haar
en eindelijk die prins
hij kwam voorbij
ik was tachtig jaar oud
en hij was helemaal
voor mij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten