dinsdag 22 februari 2011

Het had beter moeten lopen, maar daar werk ik nog aan. Vooralsnog hier een kladversie. Het is in gedichtvorm geschreven, maar het is meer iemand die op het toneel zou kunnen staan en telkens switchet tussen twee gedachten - de gangbare en die van haarzelf.

Thema: tegenstelling

Zegt iedereen nee
Dan zeg ik ja
Zeggen zij gecondoleerd
Roep ik opeens hoera

En bij veel sterkte
Roep ik veel geluk
En bij ‘God, wa’n lelijkerd’
Denk ik ‘zo, da’s een stuk!’

Is het zo genoeg
Dan wil ik nog door
En krijg ik kritiek
Is 't alsof ik een ode hoor

Zeggen ze ’t is crisis!
Dan ga ik wat kopen
Wil iemand me brengen
Ga ik liever lopen
Moet het zwart zijn
Wordt het wit
En als het pitloos moet
Je raadt het al – mét pit

Zeggen ze links afslaan
Dan wordt het sowieso de rechterkant
En schrijft iedereen met links
Gebruik ik toch mijn rechterhand

Zegt iedereen A
Hou ik het op Z
Gebruikt iedereen romaans
Ik toch het Griekse alfabet

Smarties!
Nee, drop
Serieus zijn
Liever een mop

Geven
Graaien!
Borduren
Naaien!

Ik kijk nu eenmaal anders
Geen zin ook om normaal te zijn
Ik ben een tegenhanger
Contradictio in het Latijn

1 opmerking: