zondag 13 februari 2011

In de straten van Stockholm

In de straten van Stockholm loop ik
Langs mensen die ik niet ken
Nog ga leren kennen
Of nooit zou willen kennen
Niet zo anders dus dan hier

In de straten van Stockholm loop ik
Langs winkeltjes en warenhuizen
Eetcafés en restaurants
Waar ik even binnenga - of niet
Het is weer eens wat anders dan hier
In de straten van Stockholm loop ik
Langs beelden en de haven
Haar boten en haar schepen
En ik zal op de kade zitten
Een beetje anders maar dan hier

In de straten van Stockholm loop ik
Ik zie de huisjes en de kleuren
De mensen lachen me eens toe
Ik zie mijzelf fotograferen, ook lachen
Eindelijk eens iets anders dan hier!

In de straten van Stockholm loop ik
Eindeloos, alleen mijzelf
Nu ga ik een keer voorop
Ik wil wel anders, maar niemand anders
Heb ik nodig in de straten van Stockholm

2 opmerkingen: