zaterdag 15 januari 2011

Thema: Eind
Vanaf deze blog krijgen alle posts een thema mee. Ik heb 100 thema's en schrijf naar aanleiding daarvan een scène of gedicht.

Waar dan ook

Ik zou je best wel mogen
als er niets mis was met je ogen
En ik zou je best wel willen
Zonder puisten op je billen

Ik denk dat ik je best graag mag
Al had je maar een andere lach
Ik vind je best nog wel een leuke gast
Als je na de plee ook eens je handen wast

Ik vind je heus wel echt de moeite waard
Maar dan liever zonder sik of baard
En je hebt best ook wel een leuke kop
Al zit daar dan weer totaal geen haar meer op

Ik denk dat ik je graag zou zien
Al weet ik dat ik zoveel beter nog verdien
Het zou best eens liefde kunnen zijn
Maar je voeten zijn zo superklein

Ik zou je best wel eens zien staan
Al had je maar wat mooiere kleren aan
Je kan de ware zijn – en da min ik
Als je niet lachte met zulk gehinnik

Je zou er best wel mogen wezen
Als je ooit zou leren lezen
En natuurlijk vind ik je hartstikke cool
Maar dan wel zonder piercing door je smoel

Ik zou je dragen op mijn handen
Als je niet in depressiviteiten zou verzanden
En ik zou liggen aan die – kleine – voeten
Als je niet steeds op tijd naar bed zou moeten

Ik kus de vloer waar jij op hebt gestaan
De dag dat je al je zorgen zó laat gaan
En ik zou blijven tot het bittere end

Maar voor nu – fijn je te hebben gekend

1 opmerking:

  1. Wat gaaaaaf! Suus ik vind jouw gedichten altijd zo heerlijk :-) (is dit geen lieve reactie)

    BeantwoordenVerwijderen