woensdag 13 oktober 2010

Het gaat wel lekker, dat bloggen. Posts van eind september waren geen echte schrijfsels voor hier, maar soms moet ik ook m'n gevoelens kwijt in plaats van enkel iets waar ik tevreden mee ben :P Maar ik ben te-rug.

Met dank aan een scène bij Doppio

A - bedrijfsleider
B - caissière

A
Goeiemiddag

B
Hoi

A
Alles goed gegaan vandaag?

B
Ja hoor

Stilte

A
Nog leuke plannen van het weekend?

B
Niet echt

A
Geen plannen?
Geen… stilte …100-europlannen?

B
Hoe eh
Hoe bedoelt u?

A
Jij weet heel goed wat ik bedoel

Blijft indringend aankijken
Lange stilte


Wat ga je er mee doen?

B
Ik weet niet waar u het over hebt

A
Je hebt het verstopt of niet
Ga tegen de muur staan

Geen reactie

Tegen de muur. Nu.

B staat schoorvoetend op of wordt door A hardhandig overeind getrokken. A begint B te fouilleren. Wanneer hij niets kan vinden en B weer is gaan zitten/op haar stoel geduwd wordt loopt A dreigend rondjes om haar heen.

Ik ken jouw soort

Stilte

Je slipje
Ja ja
Ontken het maar niet

B
Eh
Wat is er met mijn…
Slipje?

A
Broek uit

Stilte

B
He?
Wat?

A
Daar heb je het in verstopt!

Wanneer B geen aanstalten maakt...

Je hoort me wel
Broek. Uit!

B na lange stilte
Ik eh
Hoe moet ik eh

A
Ik zei broek uit
Dus trek je nu
Je broek. Uit.

B
Maar

A
Niks te maren jongedame

B
Maar ik heb

A
Nee je hebt het niet gedaan

schijnheilig

Dat wéét ik toch meisje
Jij zou zoiets nooit doen

B
U gelooft me?

Zucht van opluchting

Pfieuw

A
Ach meisje toch
Heb ik je erg laten schrikken?
Kom eens hier

Geen reactie
Iets dreigender

Kom eens bij de baas

B loopt schoorvoetend naar de baas die inmiddels zijn armen gespreid heeft. Wanneer ze vlakbij staat…


A
Natuurlijk geloof ik je niet domme tuthola
We hebben hier toch camera’s!
Dus je doet NU je broek uit
En pakt dat geld uit je slipje
Of moet ik het soms komen doen?

Loopt dreigend op haar af

B
Maar meneer
Meneer

Probeert te ontwijken

…ik heb helemaal geen slipje aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten