dinsdag 19 oktober 2010

A
Zo

B
Zo

A
Dus
Sleur?

B
Neenee
Geen sleur
Dat zeg ik toch

A
Wat dan?

B
Regelmaat
Enkel regelmaat

A
Zelfde

B
Nee
Regelmaat
Je weet wel
Hondje uitlaten op gezette tijden
Standaard eten om half zes
En poepen nét voor het nieuws begint
En slapen als de eindtune Pauw en Witteman begint
Opstaan na de wekker
Precies acht uur na die eindtune
Regelmaat

A
Sleur
Saai
En doe je nooit?

B
Nee

A
Nooit?

B
Nee echt nooit

A
En je vrouw die euh?

B
Zit daar totaal niet mee
Zegt ze

A
En wil ze nooit?

B
Spontaan?

A
Ja

B
Jawel
Op de bank als ik thuiskom
Het bureau als ik werken moet
Maar ja
Moet de hond eruit
Een opstel nakijken
Het eten koken
Geen tijd
Behalve
Nou ja
De vaste tijd dus

A
Vastentijd?
Zo klinkt het inderdaad
Onthouding

B
Vaste. Tijd.
stilte
Als je het per se moet weten
Woensdagavond

A
Sleur dus

B
Regelmaat
Anders komt het er niet van
En beter goed gepland
Dan slecht geïmproviseerd

A
En je denkt nooit
Waarom?
Elke dag
Opstaan eten naar werk rijden werken lunchen werken naar huis rijden eten koken klotehond uitlaten het nieuws kijken Pauw en Witteman kijken tussendoor naar de kids kijken en dan slapen voor precies acht uur om weer wakker te worden in dezelfde cirkel

B
Waanzin?

A
Misschien
De waanzin van
‘BEING’ here
Ofzo?

B
Ach
We zijn er nog

A
Nee
YES JE BENT ER
Dat ‘nog’ he
Daar irriteer ik me zó aan
Bij jou maar ook bij anderen
Impliceert zo veel
En tegelijkertijd niks anders
Dan de zinloosheid die JIJ aan je bestaan geeft
Jouw zielige bestaan
Je bent er!
Nu komt er een diepzinnig praatje hoor
schraapt zijn keel
Je weet niet hoelang je er bent
Moet je ook niet weten
Moet ook niet weten waar het heengaat
Waar het niet heengaat
Gooi weg die kristallen bol
Denk niet aan je bestaan
Maar besta
Denk niet aan ‘nog’ leven
Maar leef
Denk niet aan andere zangers
Zing zelf
Zing je eigen lied, niet dat van anderen
Zo

B
Maar ik kan niet zingen

A
Vals maakt niet uit
Zolang je maar je eigen lied zingt

B
En als ik nou niet durf?

A
Hier
Pak aan
Een microfoon
Schreeuwen

B
Wat dan

A
Wat je wilt zeggen
Schreeuw het
Zing het
Jij beslist wat je zingt
Hoe laag je inzet
Hoe hoog je komt

B
Ik wil

A
Heel goed

B
IK. WIL.

A
Nog beter!

B
IK. WIL.
Grappen grollen
Van een berg afrollen
Gewoon leven gewoon genieten
Weg met mijn zorgen en verdrieten
Ik wil in het gras gaan liggen
En eindeloos de lucht in staren
Ik wil verdwijnen op een vlieger
En op mijn eigen benen varen

A
Klaar?

B
Ik wil nog meer

A
Weet ik
Dat wil iedereen
Maar dat kan ook niet hè
Ik heb je vrijheid gegeven
Maar je moet niet meteen over the top
Nee
Niet aandringen
Je bent op de goede weg

B
Ja?

A
Ja zeker
Kom volgende week terug

B
Natuurlijk
Ik heb onze sessies nodig
Zelfde plek?
Zit je nog hier dan?

A
Ja
Ik ben er

B
Zelfde tijd?

A
Ja

B
En dan iets over mijn sleur zeggen

A
met een glimlach
Volgens mij noemt men dat tegenwoordig regelmaat

2 opmerkingen:

  1. Nice! [zeur-redacteur-modus]Vraag me alleen af of je die allerlaatste zinnetjes van B en A nodig hebt. Of het niet sterker werkt zonder, dat het publiek dat zelf kan invullen.[/zeur-redacteur-modus]

    BeantwoordenVerwijderen
  2. opeens vind ik het jammer dat ik gestopt ben met schrijven, waar haal je zoveel inspiratie vandaan. Jetro

    BeantwoordenVerwijderen